Sustainable Marketing: Μπορει το marketing μιας επιχειρησης να ειναι βιωσιμο;

SHARE THE ❤️

SHARE THE ❤️

Profile picture for user Mary Pyromali
Last Update: • Reading Time
Ετικέτες:

Μια νέα μόδα ή κάτι που ήρθε για να μείνει;

Η βιωσιμότητα του περιβάλλοντος απασχολεί όλο και περισσότερους ανθρώπους, οδηγώντας τους πολλές φορές στην αλλαγή της καθημερινότητας τους, με την χρήση προϊόντων φιλικά προς το περιβάλλον ή ακόμα και ακολουθώντας έναν zero waste τρόπο ζωής.

Αλήθεια εσύ έχεις αλλάξει καθημερινές συνήθειες για να βοηθήσεις το περιβάλλον; Το αφήνω εδώ για τροφή για σκέψη ?

Τι είναι το Βιώσιμο Marketing;

Βιώσιμο Marketing είναι η προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών και τακτικών με γνώμονα την κοινωνική ευθύνη. Είναι ένας τρόπος το marketing και η βιωσιμότητα να ακολουθούν παράλληλους δρόμους. 
Το Βιώσιμο Marketing σέβεται το περιβάλλον και όλες τις κοινωνικές διαστάσεις που απασχολούν τους ανθρώπους.

Βιώσιμο Marketing vs Πράσινο Marketing:

Για να μην μπερδευόμαστε με το Πράσινο Marketing, μια μικρή παρένθεση για να δούμε πού διαφέρουν.
Η διαφορά τους λοιπόν, έγκειται στο ότι το Πράσινο Marketing επικεντρώνεται σε στρατηγικές κυρίως για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση ενώ το Βιώσιμο Marketing είναι πιο ευρύ, καθώς καταπιάνεται και με κοινωνικά θέματα εκτός από περιβαλλοντολογικά.

Είναι σημαντικό για μια επιχείρηση να ακολουθήσει το Βιώσιμο Marketing?

Ας ξεκινήσουμε να απαντάμε σε αυτή την ερώτηση με μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά.
Το 2018, 63% * των καταναλωτών δήλωσε ότι προτιμάει να αγοράζει από εταιρίες που έχουν ένα σκοπό. 
Σκοπός για μια εταιρία είναι οι βασικές αρχές στις οποίες πιστεύει και τις ακολουθεί συστηματικά σε κάθε της κίνηση. Αυτές οι αρχές μπορεί να αφορούν την υγεία, την ευημερία, τα φυσικά συστατικά, την βιωσιμότητα του περιβάλλοντος κ.α.
Καταλαβαίνεις πόσο μπορεί να έχει μεγαλώσει αυτό το ποσοστό το 2021, που οι καταναλωτές είναι ακόμα πιο ευαισθητοποιημένοι σε θέματα για το περιβάλλον.

Το 2020 η IBM** πραγματοποίησε μια έρευνα για την συμπεριφορά του καταναλωτή και ανακάλυψε ότι το 57% των καταναλωτών ήταν πρόθυμοι να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες, ώστε να είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον.

Λαμβάνοντας υπόψη μας και το γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές είναι καλά ενημερωμένοι αλλά και ακόμα αν δεν είναι, μπορούν πιο εύκολα να βρουν πληροφορίες για ένα προϊόν / υπηρεσία που τους ενδιαφέρει μέσω των Social Media, των website, των κριτικών κλπ, μπορούμε να καταλάβουμε γιατί πλέον ο καταναλωτής έχει άποψη για το τι θα αγοράσει. 
Είναι πιο σημαντικό από ποτέ οι επιχειρήσεις να προσφέρουν προϊόντα που βασίζονται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, εξατομικευμένα για τις ανάγκες των καταναλωτών.
Πάνω από 70% των ερωτηθέντων, απάντησαν ότι αναζητούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, σημαντικά για αυτούς όταν επιλέγουν ένα brand.

Μερικά παραδείγματα από ιδιότητες προϊόντων που αναζητούν οι καταναλωτές είναι: “οργανικά”, “φρέσκα”, “φιλικά προς το περιβάλλον”, “parabens free”.

Σίγουρα λοιπόν μια επιχείρηση πρέπει να σκεφτεί σοβαρά το να προσθέσει το Βιώσιμο Marketing στο πλάνο της.

Τι πρέπει να κάνει η επιχείρηση σου για να ακολουθήσει ένα Βιώσιμο Marketing;

1. Να έχει μια μεγαλύτερη αποστολή

Αν σε ρωτούσα πώς θα έκρινες την επιτυχία μιας επιχείρησης, σίγουρα η πρώτη σου απάντηση θα ήταν από τα νούμερα και από τα έσοδα της.
Η βιωσιμότητα αλλάζει αυτή την οπτική και θέλει τις επιχειρήσεις να αξιολογούν την επιτυχία τους με μεγαλύτερες αξίες από ότι απλά το κέρδος. 
Σκέψου ποια είναι η κοινωνική αποστολή της εταιρίας σου, έχεις κάποια αποστολή;
Αν όχι προσπάθησε να τη βρεις και να ανακαλύψεις τρόπους που η εταιρία σου θα συμβάλει στην επίτευξη αυτής της αποστολής.

2. Να έχει προοδευτική σκέψη

Το Βιώσιμο Marketing έχει να κάνει με τις μακροπρόθεσμες αξίες.
Συχνά οι επιχειρήσεις επικεντρώνονται σε άμεσους στόχους και κέρδη. Όπως το να τρέξει μια διαφήμιση στα Social Media ή στην Google, κάτι που θα φέρει άμεσες πωλήσεις.

Τι γίνεται όμως αφού ο καταναλωτής αγόρασε από σένα, πώς θα τον μετατρέψεις σε πιστό πελάτη;
Το  Βιώσιμο Marketing επιδιώκει τρόπους να κερδίσει η επιχείρησή σου τους καταναλωτές καθόλη τη διάρκεια της αγοραστικής τους διαδρομής. Η εκπαίδευση του καταναλωτή από τα πρώτα στάδια της αλληλεπίδρασης του με το brand σου (όπως όταν σε αρχίζουν να σε ακολουθούν στα Social Media), είναι ένας καλός τρόπος να δημιουργήσεις αφοσιωμένους πελάτες.

Για παράδειγμα, μια επιχείρηση με ρούχα, μπορεί να ενημερώνει τους ακόλουθους της στα Social Media για τους βιώσιμους τρόπους παραγωγής των ρούχων της, για τα υλικά που χρησιμοποιεί, για τις συνθήκες εργασίας αλλά και για την σημασία της ανακύκλωσης των ρούχων.

Προοδευτική σκέψη πολλές φορές σημαίνει και καινοτόμα. Ξεκίνα να σκέφτεσαι out of the box και ανακάλυψε νέους τρόπους για να κάνεις την επιχείρησή σου πιο βιώσιμη.

3. Να είναι προσανατολισμένη στον καταναλωτή

Σίγουρα το έχεις ακούσει πολλές φορές, ότι το marketing της εταιρίας σου πρέπει να προσανατολίζεται στο τι θέλει ο πελάτης και πώς εσύ μπορείς να καλύψεις κάποιες ανάγκες του. Αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό στο Digital Marketing, σε αντίθεση με το παραδοσιακό marketing που κύριο ρόλο στην προώθηση παίζει το προϊόν / υπηρεσία που προσφέρει μια εταιρία.

Αν οι πελάτες σου για παράδειγμα θέλουν περισσότερη διαφάνεια για τις τακτικές που χρησιμοποιεί η επιχείρησή σου όσον αφορά την παραγωγή ή θέλουν να έχεις πιο δυναμική παρουσία στα Social Media, μπορείς εύκολα να συμπεριλάβεις αυτά τα αιτήματα στην επόμενη καμπάνια σου.
Αφουγκράσου το κοινό σου και θα σου βγει σίγουρα σε καλό!

4. Φρόντισε να αντικατοπτρίζεται η βιωσιμότητα σε κάθε τομέα της εταιρίας σου

Σημείωσε αυτό που θα διαβάσεις τώρα και μη το ξεχνάς ποτέ!

Το Βιώσιμο Marketing λειτουργεί μόνο αν είναι αυθεντικό και ειλικρινές.

Προσπάθησε να φανταστείς τι θα γινόταν αν μαθευόταν ότι μια επιχείρηση που διαφήμιζε ότι ακολουθεί βιώσιμες πρακτικές, στην πραγματικοτητα δεν τις εφαρμόζει.
Οι καταναλωτές θα έβγαζαν την οργή τους στα Social Media, θα την γέμιζαν με αρνητικές κριτικές και στο τέλος θα της γύριζαν την πλάτη και δε θα αγόραζαν ξανά από αυτήν.
Δύσκολο να αντιστραφεί το κλίμα αυτό, δε νομίζεις;

Θα πρέπει λοιπόν όταν αποφασίσεις να ακολουθήσεις ένα Βιώσιμο Marketing να σκεφτείς από πριν πώς θα εφαρμόσεις τις αντίστοιχες πρακτικές και πώς θα αντικατοπτρίζονται στις καμπάνιες σου, στην επικοινωνία σου με τους πελάτες, στο website σου και σε όλα τα σημεία επαφής της επιχείρησης με τους πελάτες.

Σίγουρα δεν χρειάζεται να είναι τέλεια σε όλα η επιχείρηση σου, αλλά φρόντισε να έχεις διαφάνεια και να προσπαθείς να βρίσκεις τρόπους να διορθώνεις τα αδύναμα σημεία σου και να μοιράζεσαι ακόμα και αυτές τις αδυναμίες με το κοινό σου.

Το Βιώσιμο Marketing θα μας απασχολεί όλο και περισσότερο τώρα και στο μέλλον. Ήδη οι περισσότεροι καταναλωτές το υπολογίζουν πολύ σοβαρά όταν επιλέγουν ένα brand και θα συνεχίσουν να το κάνουν ακόμα πιο έντονα.
Ακόμα κι αν δεν είχες σκεφτεί μέχρι τώρα να το εφαρμόσεις στην επιχείρησή  σου, μπορείς σταδιακά και με μικρά βήματα να βρίσκεις τρόπους για πιο βιώσιμες πρακτικές. Σίγουρα οι πελάτες σου θα το εκτιμήσουν!

 

*Accenture Study

**ΙΒΜ

 

 

If you found the article useful, help us spread the word! (just click, it's free!)
SHARE THE ❤️


This article has: ... comments. View them and add yours! Open Comments