8 τρόποι προώθησης της επιχειρησης σας στο Διαδικτυο

SHARE THE ❤️

SHARE THE ❤️

Profile picture for user gpaulopoulos
Last Update: • Reading Time

Οι ανάγκες της επιχείρησης σας μπορεί να είναι περίπλοκες και πολυέξοδες, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έτσι πρέπει να είναι και η παρουσίαση των προϊόντων και των υπηρεσιών, αλλά γενικότερα και η παρουσία σας στο διαδίκτυο. Οι δυο βασικότερες ανάγκες μιας επιχείρησης είναι να επιβιώσει και να αναπτυχθεί. Για να αναπτυχθεί όμως χρειάζεται πελάτες και για να έρθουν οι πελάτες πρέπει να γίνει προώθηση της επιχείρησης. Όποτε και αν είστε έτοιμοι να παρουσιάσετε στους καταναλωτές ένα νέο προϊόν, να προσελκύσετε νέους πελάτες με κάποια καλή προσφορά ή ένα giveaway, να διοργανώσετε ένα event ή απλά να το φιλοξενήσετε, το marketing και το διαδίκτυο είναι εδώ για εσάς. Αυτά θα βοηθήσουν να φτάσουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας στους σωστούς ανθρώπους. Υπάρχουν πολλές δοκιμασμένες επιλογές για να γίνει αυτό και οι περισσότερες από αυτές είναι δωρεάν. 
Οι εποχές που έπρεπε να επιλέξεις ανάμεσα σε ένα φυλλάδιο, σε μια διαφήμιση στον τύπο και στην ακριβή τηλεόραση και ραδιόφωνο πέρασε. Εδώ και αρκετά χρόνια υπάρχει το διαδίκτυο, το οποίο έχει πάρα πολλές επιλογές προώθησης και οικονομικότερες απο τα ΜΜΕ. Πάμε λοιπόν να δούμε 8 τρόπους οι οποίοι θα σας βοηθήσουν να προωθήσετε την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο.

1. Website

Κάθε επιχείρηση χρειάζεται να έχει ένα site. Δεν έχει σημασία το είδος της επιχείρησης ή το αν την βρίσκουν στα social media και στο Google, αυτό που στο τέλος θα προσπαθήσει να κάνει ο δυνητικός πελάτης σας είναι να επισκεφτεί το site σας. Το site είναι ένα κατάστημα το οποίο λειτουργεί και εξυπηρετεί πελάτες σας όλο το 24ωρο και για αυτό είναι σημαντικό. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι οποιασδήποτε ηλικίας χρησιμοποιούν πλέον το διαδίκτυο και ψάχνουν για προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω των site των επιχειρήσεων πριν ακόμα επισκεφτούν το φυσικό κατάστημα. Μέσα από το site μπορεί κάποιος να αντιληφθεί την κουλτούρα της επιχείρησης, να δει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει, αλλά και να βρει τα στοιχεία επικοινωνίας της. Το ότι κάποιος έχει site δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το site του είναι και λειτουργικό. Είναι mobile friendly; Οι περισσότεροι πλεόν χρησιμοποιούν τα κινητά τους για να σερφάρουν. Βρίσκεις εύκολα αυτό που ψάχνεις; Αν κάποιος ξοδέψει ώρα στο site σας να ψάχνει το προϊόν που θέλει να αγοράσει τότε ίσως να μην το επισκεφτεί ξανά.

2. SEO(Search Engine Optimization)

Ένα μεγάλο κομμάτι προώθησης της επιχείρησής σας είναι το SEO. Με διαφορετικό τρόπο προωθείτε την επιχείρησή σας και με διαφορετικό τρόπο το κάνει το Google. Ας δούμε όμως με λίγα λόγια τι είναι το SEO και που χρησιμεύει. Είναι η διαδικασία προσέλκυσης επίσκεψης στο site σας μέσω των αποτελεσμάτων αναζήτησης (οργανικών ή δωρεάν) σε μηχανές αναζήτησης όπως το Google, οι οποίες χρησιμοποιούν πολύπλοκους αλγόριθμους που λαμβάνουν δεκάδες παράγοντες υπόψιν τους. Στόχος τους είναι να προσφέρουν τις σχετικότερες ιστοσελίδες στον κάθε χρήστη με βάση την αναζήτηση που κάνει. Παρόλο που το SEO δεν αποτελεί άμεσο τρόπο διαφήμισης για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, αποτελεί όμως κορυφαίο τρόπο προώθησης της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο. Το SEO δεν είναι μια τακτική μόνη της, αλλά πολλές τακτικές οι οποίες συνεργάζονται για να φέρουν την επιχείρησή σας στις πρώτες σελίδες αναζήτησης στο Google. Επειδή λοιπόν το Google έχει εξαιρετικά αποτελέσματα με βάση την τοποθεσία, έχετε εξίσου ίσες ευκαιρίες και πιθανότητες να εμφανιστείτε στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης με μια μεγάλη επιχείρηση. Αυτό μπορεί να συμβεί αν:

  • προσθέτετε σχετικές λέξεις κλειδιά με την επιχείρησή σας και την τοποθεσία σας σε συγκεκριμένα μέρη του site σας
  • προσθέτετε πρωτότυπο, υψηλής ποιότητας περιεχόμενο συχνά
  • το site σας έχει πολύ καλή ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας και είναι ασφαλές

3. Online κριτικές πελατών

Ίσως ο κορυφαίος τρόπος προώθησης μια επιχείρησης στους σωστούς ανθρώπους, και όχι μόνο, είναι το κλασσικό από στόμα σε στόμα. Από τους παλαιότερους τρόπους προώθησης που ακόμα και σήμερα με κάποιες αλλαγές βρίσκεται online. Αυτό συνήθως γίνεται μέσω κριτικών που γράφουν οι χρήστες όχι μόνο στο site σας, αλλά και σε μεγάλες πλατφόρμες όπως το Facebook, το Google, αλλά και σε μικρότερες όπως για παράδειγμα το Skroutz. Οι κριτικές σε αυτές τις σελίδες μπορούν να προωθήσουν αρκετά την επιχείρησή σας, γιατί διαθέτουν αρκετά όπλα για να πολεμήσουν κάποιες ψεύτικες κριτικές. Πλέον οι άνθρωποι δείχνουν μεγάλη εμπιστοσύνη στις κριτικές που διαβάζουν. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι θα πρέπει να απαντάτε και στις κριτικές είτε αυτές είναι θετικές, είτε είναι αρνητικές. Η σωστή απάντηση ακόμα και σε μια αρνητική κριτική είναι ένας καλός τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας.

4. Social Media

Τα Social Media είναι άλλος ένας σπουδαίος τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο. Γιατί όμως είναι σπουδαίος; Αρχικά γιατί η δημιουργία λογαριασμού στα Social Media είναι δωρεάν ακόμα και για τις πιο μικρές επιχειρήσεις. Τα πιο διάσημα από αυτά είναι τα Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter και Youtube. Φροντίστε όμως να λάβετε υπόψιν σας και μερικά ακόμα ανάλογα με την δραστηριότητα της επιχείρησής σας όπως είναι το Pinterest και το συνεχώς ανερχόμενο TikTok. Είναι μια μεγάλη κατηγορία και θα προσπαθήσουμε να σας τα παρουσιάσουμε όλα:


Facebook:

Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο με τους περισσότερους χρήστες. Είναι ένας αρκετά καλός τρόπος για να συνδεθείτε με το κοινό σας, αλλά και για να κερδίσετε νέο κοινό. Διαθέτει διάφορα εργαλεία και διάφορους τρόπους που μπορείτε να επικοινωνήσετε και να συνδεθείτε με το κοινό σας όπως η σελίδα ή το γκρουπ σας.


Instagram:

Το τρίτο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να προωθήσετε την επιχείρησή σας, καθώς σας δίνει την δυνατότητα να κάνετε post με ποικίλες μορφές.


LinkedIn:

Πλέον δεν είναι μόνο για να ανεβάζετε βιογραφικό, μπορείτε να πάρετε μέρος σε συζητήσεις, να συνδεθείτε με πιθανούς πελάτες, να κάνετε νέες συνεργασίες αλλά και να δείτε το ιστορικό μιας επιχείρησης ή ενός εργαζομένου πριν ξεκινήσετε συνεργασία.


Twitter:

Ακόμα ένα δωρεάν κοινωνικό δίκτυο το οποίο όμως απαιτεί λίγο περισσότερη δραστηριότητα για να αποκτήσετε το κατάλληλο κοινό, αλλά αν είστε αρκετά ενεργοί μπορείτε να κυριαρχήσετε και να προωθήσετε αρκετά την επιχείρησή σας.


Youtube:

Το δεύτερο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο. Ένας πολύ καλός τρόπος marketing είναι το βίντεο και αυτό στο προσφέρει δωρεάν το Youtube. Ανεβάζοντας ένα βίντεο που δείχνει πως να χρησιμοποιεί ο πελάτης το προϊόν σας είναι σημαντικός τρόπος προώθησης σας.


TikTok:

Το νεότερο κοινωνικό δίκτυο από όλα αλλά και αυτό που είναι αρκετά ανερχόμενο καθώς έχει περάσει σε χρήστες LinkedIn, Twitter και Pinterest. Διαθέτει αρκετά εύκολη δημιουργία βίντεο με πολλά εφέ και μπορείτε φτιάχνοντας διάφορα έξυπνα βίντεο να προωθήσετε την επιχείρησή σας.


Pinterest:

Μπορεί να εστιάζει στις φωτογραφίες αλλά αν σκεφτείτε ότι κάθε φωτογραφία μπορεί να συνδέεται με το site σας είναι καλή ευκαιρία προώθησης. Χρησιμοποιείται κυρίως από επιχειρήσεις που θέλουν γυναικείο κοινό καθώς τα 2/3 των χρηστών είναι γυναίκες.

5. Διαφημίσεις (Ads)

Άλλο ένα μεγάλο κομμάτι της προώθησης της επιχείρησής σας στo διαδίκτυο είναι οι Διαφημίσεις. Οι διαφημίσεις στο διαδίκτυο σε σχέση με αυτές στα άλλα μέσα όπως στον τύπο, στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο είναι αρκετά πιο οικονομικές. Επίσης λόγω του όγκου που έχει το διαδίκτυο μπορούν να εμφανιστούν σε πολλά μέρη όπως είναι τα site, τα social media που αναφέραμε και πιο πάνω, το Google, σε διάφορες μηχανές αναζήτησης και γενικά όπου μπορεί κανείς να φανταστεί. Ανάλογα με το budget που διαθέτει η επιχείρησή σας μπορείτε να κάνετε διαφήμιση σε όλο το διαδίκτυο. Tο κορυφαίο μέσο διαφήμισης είναι το Google και μετά ακολουθούν τα Social Media. Γιατί όμως το Google; Γιατί είναι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης με δισεκατομμύρια αναζητήσεις καθημερινά και γιατί προωθεί τις διαφημίσεις του στην κορυφή των αναζητήσεων ανάλογα με τις λέξεις κλειδιά που έχετε δώσει. Διαθέτει μεγάλη ευελιξία στη δημιουργία διαφημίσεων αλλά και λεπτομερείς μετρήσεις αποδοτικότητας των διαφημίσεων. Επίσης τα Social Media που αναφέραμε πιο πάνω είναι ένας καλός τρόπος διαφήμισης καθώς διαθέτουν αρκετούς χρήστες, κορυφαίες μεθόδους δημιουργίας διαφήμισης όπως την επιλογή κοινού και τοποθεσίας, αλλά όπως και το Google έτσι και τα Social Media χρησιμοποιούν μετρήσεις που σου δείχνουν το πόσο αποτελεσματική είναι η διαφήμισή σας.

6. Influencers

Οι Influencers είναι διάφορα άτομα τα οποία διαθέτουν μεγάλο αριθμό ακόλουθων στα social media (κυρίως YouTube και Instagram) και έχουν την δυνατότητα να προωθήσουν διάφορα προϊόντα, να δώσουν συμβουλές ή και να πουν την γνώμη τους για το τι συμβαίνει στο κόσμο, κυρίως σε θέματα lifestyle. Σε αντίθεση με μια απλή τακτική προώθησης, η προώθηση μέσω Influencers μπορεί να αποδώσει καλύτερα μέσα σε λιγότερο χρόνο για τον λόγο του ότι οι Influencers διαθέτουν ένα ευρύ κοινό το οποιο παρακινούν και εμπνέουν για να το αξιοποιήσουν σαν μια πιθανή αγοραστική κοινότητα την οποία έχουν οι ίδιοι χτίσει και δεν χρειάζεται να ξεκινούν από το μηδέν. Έχουν κατορθώσει να αναπτύξουν μια σημαντική επικοινωνία με το κοινό τους παρέχοντας τους ποιοτικό περιεχόμενο. Με αυτή τη τακτική, κατάφεραν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κοινού, ώστε να μπορέσουν να τους προωθούν εύκολα και «ανώδυνα» στοχευμένα προϊόντα και υπηρεσίες.

7. E-mail Marketing

Όσο μακριά και αν έχει φτάσει η τεχνολογία η προώθηση μέσω email θα υπάρχει πάντοτε. Και αυτό γιατί όσα χρόνια και αν υπάρχει η συγκεκριμένη μορφή προώθησης, η αποτελεσματικότητά της δεν έχει μειωθεί με την πάροδο του χρόνου. Για την ακρίβεια 77% των ανθρώπων προτιμούν να λαμβάνουν διαφημιστικά μηνύματα μέσω email παρά με κάποιον άλλο τρόπο. Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί το κοινό σας θέλει να ενημερώνεται, γιατί παρακολουθεί αρκετά τα email του και γιατί οι προσφορές που λαμβάνει είναι πιο αναλυτικές και προσωποποιημένες. Πάμε όμως να δούμε και την αντίθετη πλευρά. Το κοινό σας δέχεται αρκετά email μέσα στην ημέρα και το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν τα ανοίγει όλα. Αυτό που πρέπει να κάνετε εσείς για να έχετε μια πετυχημένη προώθηση μέσω email είναι να τραβήξετε την προσοχή του κοινού σας και να ανοίξει το email σας. Για αυτό και η δημιουργία ενός σωστού email ή ενός newsletter (όπως συνηθίζουν να το λένε) είναι πάρα πολύ σημαντικό.

8. Εργαζόμενοι

Η καλή ηγεσία και η σωστή διαχείριση του προσωπικού σας είναι ένας πολύ καλός και δοκιμασμένος τρόπος ώστε να καταφέρετε να προωθήσετε την επιχείρησή σας. Τι καλύτερο από ένα καλό κλίμα εντός εταιρείας όπου όλα λειτουργούν σύμφωνα με το πρόγραμμα ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις; Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρετε να κάνετε τους εργαζομένους σας να γίνουν οπαδοί της επιχείρησής σας. Όταν το κλίμα της επιχείρησής σας είναι καλό και οι εργαζόμενοι γίνουν οπαδοί σας, τότε να είστε σίγουροι ότι οι ίδιοι από μόνοι τους θα προωθήσουν την επιχείρηση στην οποία δουλεύουν, γιατί και αυτοί θέλουν να έχετε καλά αποτελέσματα. Δεν θα την προωθήσουν μόνο στο διαδίκτυο αλλά και στον κοινωνικό τους περίγυρο. Όπως ο περισσότερος κόσμος έτσι και οι εργαζόμενοί σας είναι ενεργοί στα Social Media και έχουν το δικό τους κοινό. Μπορεί να μην είναι μεγάλο το κοινό τους, αλλά αν σκεφτείτε ότι μπορούν να κάνουν share στο δικό τους κοινό τα post της επιχείρησής σας αμέσως δημιουργούνται διαφορετικές αγοραστικές κοινότητες χωρίς να σας κοστίσει τίποτα.

Ελπίζουμε να απολαύσατε το άρθρο μας και αυτοί οι 8 απλοί τρόποι να βοηθήσουν την προώθηση της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο. Δοκιμάστε και κρατήστε τους καλύτερους για εσάς και το κοινό στο οποίο αναφέρεστε. Thank us later!

If you found the article useful, help us spread the word! (just click, it's free!)
SHARE THE ❤️


This article has: ... comments. View them and add yours! Open Comments