Πως να επιλέξετε τον κατάλληλο συνεργάτη για εσάς

SHARE THE ❤️

SHARE THE ❤️

Profile picture for user Nick Galatis
Last Update: • Reading Time
Tags:

Και για να το βγάλουμε από τη μέση νωρίς, όχι δεν είμαστε πάντα εμείς ο καλύτερος συνεργάτης για εσάς. Μπορεί να υπάρχουν καταλληλότεροι για την δική σας περίπτωση όπως θα δείτε παρακάτω.

Αυτή την περίοδο όλοι θέλουν κι από ένα e-shop. Η αγορά έχει κλείσει και μόνο όσοι έχουν e-shops μπορούν να δουλεύουν ακόμη.

Η Τεράστια Ζήτηση Φέρνει Υπερπροσφορά

Η αλήθεια είναι ότι πολύ πριν κλείσει εντελώς η αγορά και συγκεκριμένα στο πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου ξεκινήσαμε να παρέχουμε ειδικές προσφορές για επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν ηλεκτρονικά καταστήματα καθότι είχαμε δει ότι έρχεται κλείσιμο στα καταστήματα λιανικής.

Το κλείσιμο ήρθε, πολλοί επιχειρηματίες βρέθηκαν προ-εκπλήξεως και υποχρεώθηκαν να κλείσουν τα καταστήματα τους και συνεπώς την μοναδική πηγή εσόδων τους.

Η ζήτηση στα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως φαντάζεστε, εκτοξεύθηκε.

Η εξέλιξη της λέξης eshop στα Google trends
Η εξέλιξη της λέξης eshop στα Google trends

Έκτοτε βλέπουμε μια έκρηξη σε προσφορές και διαφημίσεις που υπόσχονται δημιουργία eshop από 24 ώρες μέχρι 10 μέρες και από 0€ μέχρι 2-3000€. Όλα τους έχουν μέσα "τα πάντα" και έτσι μπερδεύουν τον μέσο καταναλωτή, κάτι το οποίο είναι πολύ λογικό.

Όταν κάποιος λαμβάνει υπόψιν του σαν κοινό παρανομαστή την υπόσχεση του, "τα πάντα", τότε το μόνο που του μένει για να κάνει την σύγκριση είναι η τιμή και ο χρόνος υλοποίησης. Αν συνυπολογίσουμε ότι ο χρόνος υλοποίησης είτε είναι 3, 7 ή 10 μέρες, που στην πράξη είναι μικρή η διαφορά, τότε το μόνο που μένει για να πάρει κάποιος την απόφαση είναι τι θα του κοστίσει.

Το "Αγκίστρι" Που Λέγεται Κόστος

Το κόστος συχνά χρησιμοποιείται σαν "αγκίστρι" για να προσελκύσει τον πελάτη σε μια μακροχρόνια συνεργασία. Συνήθως, όσο μικρότερο είναι, τόσο πιο μεγάλο είναι το ρίσκο αυτής της συνεργασίας.

Για να κατανοήσουμε όμως πλήρως τι κοστίζει και τι αξίζει θα πρέπει να κατανοήσουμε λίγο καλύτερα την δουλειά και την γνώση που απαιτείται για να δημιουργηθεί μια ιστοσελίδα που θα πουλάει προϊόντα. Φυσικά θα δούμε και τους τρόπους που κάποιος μπορεί να "κόψει δρόμο" και να μειώσει το κόστος και στο τέλος θα μπορείτε να κρίνετε μόνοι σας πόσο αξίζει να κόψεις δρόμο, αλλά και πόσο δρόμο μπορείς να κόψεις, ώστε να μην αλλοιωθεί το αποτέλεσμα.

Ας Δούμε τα Νούμερα

Είμαι fun των αριθμών γιατί δεν λένε ποτέ ψέμματα. Μια εντελώς απλοποιημένη ανάλυση του τυπικού κόστους μιας σελίδας είναι η εικόνα στα δεξιά. Χρόνος υλοποίησης - ανάπτυξης, το μέγεθος και η εμπειρία της ομάδας - εταιρείας και τυχόν άλλα εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιηθούν.

Φυσικά είναι πιο πολύπλοκο από αυτό. Μπαίνουν κι άλλοι παράμετροι στην μέση που καθορίζουν το τελικό κόστος, θα φτάσουμε όμως κι εκεί και θα δείτε πως το κόστος συχνά, αλλά όχι πάντα, καθορίζει την ποιότητα και την απόδοση της επένδυσης σας.

Ο γενικός και πιο συνηθισμένος κανόνας τιμολόγησης στον κλάδο μας είναι αναγωγή του project σε συνολικές απαιτούμενες ώρες εργασίας συν τυχόν έξοδα λογισμικού κλπ και το απαραίτητο κέρδος. Μετά από 7 χρόνια στο wefixit και με πάνω από 15 χρόνια στην αγορά, μπορώ με βεβαιότητα να κάνω κάποιες ασφαλείς παρατηρήσεις.

Τώρα αν υποθέσουμε ότι μια εταιρία είναι συνεπής, πληρώνει όλους τους φόρους, το λογισμικό, έχει 2-3 (ή παραπάνω) άτομα προσωπικό κλπ, αν χρεώνει οτιδήποτε κάτω των 25€ / ώρα μπαίνει μέσα. Θεωρούμε αυτό το απόλυτο minimum αυτή τη στιγμή (μην ξεχνάτε ότι ο κλάδος της πληροφορικής γενικά είναι από τους πιο hot κλάδους παγκοσμίως και οι αμοιβές είναι αρκετά υψηλότερες από το μέσο όρο).

Φυσικά μια εταιρία όσο πιο έμπειρη είναι τόσο ανεβάζει τις τιμές της, χωρίς να υπάρχει "ταβάνι", καθώς όσο μεγαλύτερη εμπειρία έχει μια εταιρία τόσο καλύτερες εκτιμήσεις χρόνου μπορεί να κάνει (άρα μικρότερο "μαξιλαράκι") και μπορεί πλέον να κάνει κάποια πράγματα γρηγορότερα και καλύτερα έχοντας καλό εξειδικευμένο προσωπικό. Αυτό δίνει μικρότερο ρίσκο στον πελάτη και αξίζει περισσότερο. Μια σίγουρη επένδυση είναι πάντα καλύτερη από μια επένδυση υψηλού κινδύνου και ως εκ τούτου είναι ακριβότερη.

Το eshop το Παντρεύεστε

Κάτι που κανείς, ειδικά οι low-cost εταιρίες ξεχνάνε να αναφέρουν είναι ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι ζωντανός οργανισμός. Κάθε μέρα δουλεύει κόσμος και μονίμως θα χρειάζεται τεχνική υποστήριξη, βοήθεια, αλλαγές κλπ.

Τον συνεργάτη που θα αναπτύξει την ιστοσελίδα σας, θα τον παντρευτείτε. Είναι ένα γεγονός και είναι ραντεβού σχεδόν στα τυφλά.

Φυσικά, όπως και στην ζωή, υπάρχουν και τα διαζύγια. Όπως και στη ζωή όμως, δεν είναι πάντοτε εύκολα ή "αναίμακτα".

Κάποιες φορές αυτά τα "διαζύγια" κοστίζουν πολύ πιο ακριβά από ότι υπολογίζατε. Γι' αυτό, όπως και στη ζωή, θα πρέπει να προσέχουμε ποιον παντρευόμαστε.

Το Κόστος σαν Ένδειξη Αποτελέσματος

Αυτή η φωτογραφία (πηγή) έγινε viral μεταξύ των προγραμματιστών για ευνόητους λόγους... Παρόλο που είναι χιουμοριστική υπάρχουν αρκετές διαφημίσεις εκεί έξω με τέτοιες "υποσχέσεις"

Για να δούμε λίγο πιο συγκεκριμένα τα πράγματα. Ας πάρουμε λοιπόν το παράδειγμα του e-shop με 300€. Για να καταφέρει κάποιος να υλοποιήσει κάτι τέτοιο και να έχει ένα μικρό κέρδος, υπάρχουν 2 τρόποι. Ή θα το υλοποιήσει σε 1 μέρα και κάτι ή θα το υλοποιήσει σε 2-3 μέρες και δεν θα πληρώσει φόρο, δεν θα κόψει τιμολόγιο κλπ ή δεν τα έχει υπολογίσει καλά και θα αναγκαστεί να κλείσει σύντομα, οπότε θα αφήσει τους πελάτες του "ξεκρέμαστους".

Δεν θα αναλύσουμε το σενάριο "δεν πληρώνω" καθώς δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι υπάρχει κάποιος που θα το κάνει και θα το διαφημίζει κι όλας. Πάμε στο πιο πιθανό σενάριο του να το υλοποιήσει σε 1 μέρα και κάτι.

Πως πιστεύετε ότι θα βγει το αποτέλεσμα όταν κάποιος έχει στην διάθεση του μόλις 1 ημέρα για να φτιάξει ένα ολόκληρο eshop. Η μόνη λύση εδώ είναι το ολοκληρωτικό copy paste. Αντιγραφή ένα ολόκηρο υπάρχον site (μισή μέρα) και αλλαγές σε λογότυπα, εικόνες, κείμενα κλπ (1 μέρα). Σε αυτή την περίπτωση ο πελάτης δεν μπορεί να ζητήσει καμία αλλαγή καθώς θα εκτροχιάσει το project και άρα, ή δεν θα γίνει καθόλου, ή θα χρεωθεί έξτρα η οποιαδήποτε αλλαγή. Προφανώς δεν υπάρχει κανένα είδους testing, ή οτιδήποτε, που να εξασφαλίσει ποιότητα ή μια ικανοποιητική εμπειρία χρήστη. Δεν υπάρχει χρόνος για τίποτα από όλα αυτά. 

Κάπως έτσι μπορούμε να υπολογίσουμε ότι το e-shop με τα 500€ ή με τα 700€ είναι 3-4 μέρες δουλειάς αντίστοιχα. Οι μόνες περιπτώσεις που έχουμε δει να δουλεύει αυτό το μοντέλο και να φέρνει αποτέλεσμα είναι σε προϊόντα που δεν έχουν κανένα ανταγωνισμό και ο μόνος τρόπος αγοράς είναι μέσα από ένα συγκεκριμένο eshop όσο κακό κι αν είναι.

Κανένα από τα eshop που αγοράζετε δεν έχει υλοποιηθεί με τέτοιες συνθήκες και αν έχετε ποτέ αγοράσει από ένα τέτοιο eshop τότε σίγουρα θα σας έχει αφήσει μια πικρία σαν εμπειρία.

Πως θα Μπορούσε να Γίνει

Η αλήθεια είναι πως ένα eshop έχει πολλά κινούμενα μέρη. Υπάρχουν επισκέπτες, προϊόντα, πληρωμές, μεταφορικές, διευθύνσεις, λογαριασμοί χρηστών, παραγγελίες, αποθήκες και πολλά άλλα. Η εμπειρία μας, μας έχει δείξει ότι μια μεγάλη πλειοψηφία των ηλεκτρονικών καταστημάτων έχουν πολύ παρεμφερείς λειτουργίες. Οι περισσότερες εξ' αυτών μάλιστα εφόσον υλοποιηθούν σωστά μπορούν σε μεγάλο βαθμό να μεταφερθούν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σε άλλο, κερδίζοντας έτσι χρόνο, χωρίς εκπτώσεις σε ποιότητα, ο οποίος τοποθετείται σε σημαντικά κομμάτια του project, που θα κάνουν το eshop να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, όπως το design και η εμπειρία του χρήστη - πελάτη.

Μια μέση λύση συνήθως είναι η καλύτερη και πάνω σε αυτή έχουμε βασιστεί κι εμείς για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε επιχειρήσεις που μας έχουν ανάγκη, διατηρώντας την υψηλή ποιότητα που θέλουμε να έχουμε σε όλα μας τα έργα και ταυτόχρονα να είμαστε κερδοφόροι, έστω και λιγότερο, ώστε να συνεχίσουμε και στο μέλλον να βοηθάμε.

Έχοντας πραγματοποιήσει αμέτρητες βελτιστοποιήσεις, καμπάνιες, SEO καθώς και ολοκληρωμένες υλοποιήσεις ηλεκτρονικών καταστημάτων ξέρουμε ακριβώς τι χρειάζεται ένα eshop μιας μικρής επιχείρησης.

Για παράδειγμα, έχουμε δαπανήσει πολλές ώρες σε πολλά έργα για να βρούμε τον καλύτερο συνδυασμό plugin και ρυθμίσεων για να έχει μέγιστη ταχύτητα ένα eshop βασισμένο σε woocommerce. Αυτή η γνώση και οι ρυθμίσεις είναι μεταφερόμενες στα επόμενα project γλιτώνοντας έτσι χρόνο σε εμάς και με την σειρά μας περνάμε το κέρδος σε χρόνο στον πελάτη, εφόσον πραγματοποιούμε μια παρεμφερή υλοποίηση.

Για ένα τυπικό eshop σε WordPress με Woocommerce θα χρειαστούμε σχεδόν 2 ημέρες για να γίνει μια σωστή εγκατάσταση (όχι copy-paste) του συστήματος και του theme, και να μεταφερθούν τα plugins και οι ρυθμίσεις που έχουμε και ξέρουμε ότι μεταφέρονται και είναι έτοιμα να δουλέψουν, πχ caching, security, performance, on-page SEO, Skroutz XML, Facebook Shop κλπ.

Κάποια θα χρειαστούν απαραίτητες παραμετρόποιήσεις, όπως το SEO, το Skroutz XML και άλλα. Θα πρέπει επίσης, να εγκατασταθούν και να ρυθμιστούν άλλα απαραίτητα επιμέρους εργαλεία του eshop, όπως οι τρόποι πληρωμών, τα μεταφορικά και άλλα. Αυτές οι δουλειές συνήθως χρειάζονται άλλες 2 ημέρες δουλειάς. Μετά θέλουμε σίγουρα άλλες 2 ημέρες για να γίνουν σχεδιαστικές αλλαγές στο theme, λογότυπα, εικόνες, κείμενα για τις επιμέρους στατικές σελίδες κλπ. Τέλος, χρειάζεται άλλη 1 μέρα εργασίας για πέρασμα μερικών προϊόντων (για δείγμα και εκπαίδευση στο σύστημα) και τις τελικές δοκιμές, πριν βγει στον αέρα.

Όπως βλέπετε και πάλι αυτό είναι το απολύτως ελάχιστο χρονικά, για να βγει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στον αέρα, δεδομένου ότι έχουμε έτοιμα κάποια πράγματα που ξέρουμε ότι δουλεύουν καλά, και αφιερώνουμε τον απολύτως ελάχιστο χρόνο σε όλα τα υπόλοιπα. Προφανώς όσο περισσότερο διαθέσιμο χρόνο έχουμε για να υλοποιήσουμε ένα project, τόσο καλύτερο και πιο "δουλεμένο" θα είναι το τελικό αποτέλεσμα. Πιστεύουμε όμως ότι τα eshop μικρών επιχειρήσεων μπορούν να κάνουν μια ικανοποιητική αρχή στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, με ένα eshop που θα μπορεί να σταθεί δίπλα στον ανταγωνισμό, που ολοένα και μεγαλώνει.

Μια βδομάδα είναι το απολύτως ελάχιστο για να βγει ένα eshop με τα δικά μας standards. Είναι αρκετό; φυσικά όχι. Είναι όμως μια πολύ καλή αρχή. Μετά το eshop ξεκινάει η δουλειά. Μετά χρειάζεται διαφήμιση. Κάπως πρέπει να μας μάθει ο κόσμος και να τον φέρουμε στο κατάστημα μας για να αγοράσει.

Είμαστε οι Κατάλληλοι για Εσάς;

Σίγουρα δεν είμαστε οι φθηνότεροι. Άλλωστε δεν ανταγωνιζόμαστε τους φθηνότερους, το "προϊόν" μας διαφέρει. Η εμπειρία και η γνώση που φέρνουμε στο τραπέζι δεν υπάρχει σε ανταγωνιστή με μικρότερο κόστος.

Θα πρέπει να έχετε ένα ικανοποιητικό ποσοστό κέρδους για να έχει νόημα για εσάς να συνεργαστούμε. Εάν βρίσκεστε σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά θα πρέπει να έχετε κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να έχει νόημα για εσάς αυτή η επένδυση. Να σημειώσουμε ότι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα δεν είναι πάντα η τιμή.

Θα πρέπει να κατανοήσετε ότι το eshop είναι μόνο η αρχή και ότι θα πρέπει να επενδύσετε και ένα ποσό στην διαφήμιση σας. Αν βρίσκεστε σε ένα ανταγωνιστικό κλάδο μπορεί το κόστος του eshop σας να είναι ακόμη και το 1/5 του budget που θα δαπανήσετε τον 1ο χρόνο σε διαφήμιση και λοιπά κόστη.

Έχοντας πραγματοποιήσει πολλές διαφημιστικές καμπάνιες σε ηλεκτρονικά καταστήματα με μεγάλο αλλά και μικρό ανταγωνισμό ξέρουμε πολύ καλά τα συνολικά κόστη που έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να αποδώσει η επένδυση.

Καλώς ήρθατε στο internet! Όπου ανοίγετε ένα καινούριο μαγαζί, σε μια ανταγωνιστική "γειτονιά" που ο καθένας μπορεί να έρθει δίπλα σας. Συνεπώς το κέρδος σας θα πρέπει να δικαιολογεί μια τέτοια επένδυση. Θα έχετε κόστη υπαλλήλου, συναλλαγών, κούριερ, επιστροφές, marketing, παραγωγή υλικού, διαφήμισης, τεχνικής συντήρησης και κόστη σε αλλαγές και προσθήκες στο eshop σας. Τα κόστη μπορεί να είναι πολύ κοντά (ή και περισσότερα) σε αυτά ενός φυσικού καταστήματος. Τα κέρδη όμως μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερα καθώς απευθυνόμαστε πλέον σε πολύ μεγαλύτερο κοινό.

Αν πιστεύετε στα προϊόντα, ή τις υπηρεσίες σας, και θέλετε να κάνετε την καλύτερη επένδυση με το μικρότερο ρίσκο ίσως να είμαστε οι κατάλληλοι συνεργάτες για εσάς. Αν είστε από τις πληττόμενες επιχειρήσεις λόγω COVID-19 τότε δείτε την προσφορά μας για να μπείτε δυναμικά στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αν χρειάζεστε οποιαδήποτε άλλη υλοποίηση μπορείτε να πάρετε προσφορά συμπληρώνοντας την ειδική αίτηση προσφοράς για eshop.

Αν λοιπόν δεν είστε σίγουροι ότι θέλετε να κάνετε μια σίγουρη επένδυση με το μικρότερο δυνατό ρίσκο, ή αν δεν γνωρίζετε αν έχετε κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ή αρκετό κέρδος, τότε ίσως να είναι καλύτερο να δοκιμάσετε μια λύση με το μικρότερο δυνατό κόστος γνωρίζοντας ότι είναι απλά μια "δοκιμή" με σκοπό να κάνετε εκ νέου μια σοβαρή επένδυση εφόσον η δοκιμή σας είναι πετυχημένη. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση θα προτείναμε να δοκιμάσετε μια πλατφόρμα τύπου Shopify ή skroutz shop, καθώς δύσκολα θα μείνετε ευχαριστημένοι από τα low-cost eshops. 

Καλή Επιτυχία!

If you found the article useful, help us spread the word! (just click, it's free!)
SHARE THE ❤️


This article has: ... comments. View them and add yours! Open Comments