Χριστουγεννιάτικο Marketing 2020: 5 "δώρα" για την επιχείρηση σου

SHARE THE ❤️

SHARE THE ❤️

Profile picture for user Mary Pyromali
Last Update: • Reading Time

Τα φετινά Χριστούγεννα θα απέχουν πολύ από ότι έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Μετά το πρόσφατο lockdown στη χώρα, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει ακόμη εάν τα μαγαζιά θα καταφέρουν να ανοίξουν πριν ή και κατά τη διάρκεια των γιορτών. Το μόνο σίγουρο είναι πως σε αυτή τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο θα εμφανιστούν νέες αγοραστικές συνήθειες. 

Με αλλαγές σε πολλές πτυχές της ζωής και της καθημερινότητας μας, οι νέες συνήθειες που ξεκίνησαν να σχηματίζονται την Άνοιξη του 2020, είναι σχεδόν σίγουρο πως θα διαμορφώσουν τάσεις για το μέλλον.

Με καραντίνα ή χωρίς, η ανάγκη των ανθρώπων να έρθουν κοντά και να μοιραστούν δώρα με τα αγαπημένα τους πρόσωπα, θα είναι μεγάλη.

Ας δούμε λοιπόν μαζί πως αναμένεται να γιορτάσουν και να ψωνίσουν οι καταναλωτές φέτος τα Χριστούγεννα καθώς και προτεινόμενες λύσεις που θα σας βοηθήσουν να προσαρμοστείτε και να σχεδιάσετε την επόμενη σεζόν.

1. Η Gen X και οι Boomers κυριαρχούν στην παγκόσμια ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο COVID-19 άλλαξε πολύ γρήγορα τον τρόπο με τον οποίο ζούμε, ψωνίζουμε και επικοινωνούμε, οδηγώντας περισσότερους ανθρώπους από ποτέ να βασίζονται στην τεχνολογία. Αυτό ισχύει κυρίως για την Gen X και τη γενιά των Boomers, είτε μιλάμε για αγορές μέσω κινητού, ηλεκτρονικού υπολογιστή είτε ακόμη και για απλή ανταλλαγή μηνυμάτων.

*72% της Gen X και 50% των Boomers ξόδεψαν περισσότερο χρόνο στο κινητό τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αν και η προσαρμογή στον ψηφιακό κόσμο είχε ήδη αρχίσει να μεγαλώνει, το ξέσπασμα της πανδημίας επιτάχυνε αυτή την τάση, ιδιαίτερα με τις μεγαλύτερες γενιές, οι οποίες αρχίζουν και αυτές να αποδέχονται το ecommerce.

85% των ανθρώπων παγκοσμίως ψωνίζουν online (το 80% αποτελείται από Gen X & Boomers)
43% θα συνεχίσουν να ψωνίζουν online και μετά την πανδημία.

2. Τα δώρα στον εαυτό μας και οι εποχιακές αγορές τονώνουν την αγορά σε δύσκολες περιόδους

Ακόμα και σε περιόδους ύφεσης, οι άνθρωποι βρίσκουν τρόπους να παραμείνουν θετικοί και να ανταμείψουν τον εαυτό τους. Στο παρελθόν, προσιτές πολυτέλειες όπως είναι τα καλλυντικά ή τα τεχνολογικά gadget αποτέλεσαν δημοφιλείς αγορές. Αυτό προσφέρει εξαιρετικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις και, σε συνδυασμό με τις εποχιακές προσφορές, είναι η ιδανική στιγμή για δώρα!

Κάθε πελάτης μεταφράζει διαφορετικά την έννοια της προσιτής πολυτέλειας, ανάλογα με την δική του οικονομική κατάσταση. Άρα αντί να επικεντρωθούν στα πιο φθηνά προϊόντα, οι επιχειρήσεις πρέπει να αναρωτηθούν:

Τι μπορεί ο καταναλωτής αυτή τη στιγμή να θεωρήσει προσιτό και οικονομικό;

3. Η διαταραχή της κανονικότητας οδηγεί σε πολυδιάστατα προϊόντα και υπηρεσίες

Όσο πιο πολύ ο COVID-19 διαταράσσει την καθημερινότητα, οι άνθρωποι γίνονται πιο ανοιχτοί στη δοκιμή νέων προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είναι για παράδειγμα η κατ’ οίκον παράδοση ειδών super market. Την περίοδο των διακοπών, είναι πολύ πιθανόν να είναι ακόμη πιο δεκτικοί, καθώς αναζητούν τρόπους προσαρμογής στη νέα κανονικότητα και αναζητούν καλύτερα προϊόντα, υπηρεσίες και δραστηριότητες που είναι πιο βολικές για αυτούς.

**Στην Κίνα κατά την πρώτη έξαρση της πανδημίας, 84% των καταναλωτών δοκίμασαν τουλάχιστον μια νέα υπηρεσία. 

4. Η οικονομική ύφεση θα επιταχύνει την άνοδο των εκπτώσεων

Οι επιπτώσεις του κορωνοϊού στην οικονομία επηρεάζουν το οικογενειακό budget και οι καταναλωτές γίνονται πιο απαιτητικοί με τις τιμές των προϊόντων και στρέφονται στο eCommerce για έναν ακόμη λόγο - να αποφύγουν τις μεγάλες ουρές στα καταστήματα. Αυτό σημαίνει πως ημέρες μεγάλων εκπτώσεων όπως η Black Friday και οι μέρες των γιορτών, θα μεταφέρουν όλη την κίνηση των καταστημάτων ηλεκτρονικά. 

1 στους 3 καταναλωτές αναφέρουν ότι θα περιμένουν τις εκπτώσεις πριν αγοράσουν.

5. Η έννοια της αξίας παίρνει άλλη διάσταση

Οι καταναλωτές πλέον, νοιάζονται για τις δράσεις που κάνουν οι επιχειρήσεις όσο νοιάζονται και για την τιμή των προϊόντων. Αναζητούν αυθεντικό και ενημερωτικό περιεχόμενο από τις επιχειρήσεις. Εκτός από την τιμή και την ποιότητα, αναζητούν και ψωνίζουν από επιχειρήσεις που υποστηρίζουν δράσεις, οι οποίες συμφωνούν με τα πιστεύω και τα ενδιαφέροντα τους. Η κοινωνική ευθύνη και η αυθεντικότητα του brand, επηρεάζουν περισσότερο από ποτέ τις αγοραστικές συνήθειες και αυτό που αποζητούν οι άνθρωποι, είναι να κατανοήσουν την επιχείρησή σας, τις αξίες που υποστηρίζετε, όπως και να νιώσουν υπερήφανοι που σας υποστηρίζουν και αγοράζουν τα προϊόντα σας.

***74% των καταναλωτών περιμένουν από μια επιχείρηση να είναι ενεργή στο Facebook & στο Instagram κατά τη διάρκεια των εορτών.

 

* “Coronavirus Research April 2020” by GWI, April 2020.
Generational age bands: Gen Z (16-23), Millennials (24-37), Gen X (38-56), Boomers (57-64) 
**“Measuring the impact of the coronavirus on China’s consumption” by Kantar, 13 Feb 2020
***“Facebook Seasonal Holidays Study” by YouGov, Dec 2019.
If you found the article useful, help us spread the word! (just click, it's free!)
SHARE THE ❤️


This article has: ... comments. View them and add yours! Open Comments