Πως κατάφερε το Slack να φτάσει από 0 σε $5δις μέσω του design

SHARE THE ❤️

SHARE THE ❤️

Profile picture for user Nick Galatis
Last Update: • Reading Time
Tags:

Τι χρειάζεται για να πας από μια μικρή startup στα 5 δις δολάρια μέσα σε λίγα χρόνια;

Εκεί που αυτά τα νούμερα φαντάζουν απίθανα για άλλες εταιρίες το Slack έχει καταφέρει να πετύχει τεράστια ανάπτυξη ακολουθώντας μια και μόνο στρατηγική: Να σχεδιάσει και να προσφέρει μια καταπληκτική εμπειρία για τους χρήστες του.

Όλα έχουν σημασία στο Slack, από το φιλικό Slackbot μέχρι τα χιουμοριστικά μηνύματα όταν φορτώνει η εφαρμογή κλπ, το Slack έχει βρει τον τρόπο οι πελάτες του να το απολαμβάνουν. Κάτι το οποίο έχει αποδειχθεί ένας πολύ δυνατός τρόπος για να κάνει ένα προϊόν να αποτυπωθεί στους καταναλωτές.

Στο wefixit χρησιμοποιούμε το Slack για την εσωτερική επικοινωνία μας από τις πρώτες του μέρες σαν εργαλείο, και αρκετά χρόνια είμαστε σε premium επί πληρωμή πακέτο και θεωρούμε ότι ήταν από τις καλύτερες επενδύσεις μας

Προφανώς το Slack επενδύει πολύ σε ομάδες σχεδίασης και λόγω της φύσης του προϊόντος τους, είναι αναγκαίο να είναι ανοικτές και διαφανείς όλες οι πληροφορίες της σχεδίασης από πολύ νωρίς. Προφανώς και χρησιμοποιούν το Slack για αυτό. 

Οι designers δουλεύουν όλοι μαζί, η δουλειά τους μοιράζεται με την ομάδα μέσα από τα σχετικά κανάλια τους στο Slack, έτσι μπορεί να "δουλεύεται" ένα design από πολλούς μαζί και μπορούν να συνεργάζονται σε πραγματικό χρόνο μεταξύ τους. Έτσι μπορούν συνέχεια να παίρνουν feedback από όλη την ομάδα, όπως λέει ο Diógenes Brito, Senior Product Designer


Πως δουλεύουν

Ετήσιο και τριμηνιαίο πλάνο
Το executive team και οι product managers συνεργάζονται και δημιουργούν το "πλάνο" του προϊόντος για το έτος. Οι υπεύθυνοι διευθυντές και μάνατζερ μετατρέπουν ιδέες σε συγκεκριμένο πλάνο για το προϊόν και μετά πάνω σε αυτό τοποθετείται και η σχεδιαστική ομάδα και βάζει και αυτή τις ιδέες της.

Kickoff
Στο επόμενο στάδιο ξεκινάει το πρότζεκτ και δημιουργούνται οι απαραίτητες διαδικασίες, κανάλια στο Slack και ένα πρώτο design brief.

Discovery Phase
Σε αυτή τη φάση η ομάδα προσπαθεί να απαντήσει στο κρίσιμο ερώτημα: Έχουμε αρκετές πληροφορίες για να προχωρήσουμε; Αυτό περιλαμβάνει μια σχετική εξερεύνηση των τεχνολογιών που απαιτούνται και δουλεύονται επίσης και κάποια πολύ αρχικά concepts. Τα σκίτσα παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτή τη φάση.

Review & Critique
Το επόμενο στάδιο είναι να γίνει ανασκόπηση και κριτική πάνω στα πρώτα σχέδια. Η μικρή πρώτη ομάδα που έκανε τα σκίτσα, θα τα μοιραστεί με την ευρύτερη σχεδιαστική ομάδα και τους μάνατζερ. Πολλές φορές, ανάλογα το πρότζεκτ τα σχέδια αυτά θα φτάσουν μέχρι τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο για feedback. Επειδή όλες οι επικοινωνίες είναι τελείως διαφανείς και ανοιχτές όλοι μπορούν οποιαδήποτε στιγμή να σχολιάσουν τα πάντα.

Workshop
Σε περιπτώσεις ενός μεγάλου πρότζεκτ ή αλλαγής, τρέχουν διάφορα workshops για να βεβαιωθούν ότι όλοι κατανοούν πλήρως το scope, το πρόβλημα και τις πιθανές λύσεις ή προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν.

Prototyping
Η ομάδα φτιάχνει πρωτότυπα με τα πιθανές "ροές" και διαδικασίες που μπορεί να ακολουθηθούν χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το InVision. Σε αυτή τη φάση, τα σχεδιαστικά αποφασίζονται, καταλήγουν και κλειδώνουν. Μετά από αυτή τη φάση δεν γίνεται να αλλάξουν.

Marketing & Launch
Φτάνοντας προς το τέλος της διαδικασίας στήνεται μια επικοινωνιακή ομάδα για marketing και προώθηση και άλλη μια ομάδα για δοκιμές και review του τελικού προϊόντος. Με συντονισμένα meetings κάθε 2 εβδομάδες για παρουσιάσεις demo και κάθε 3 βδομάδες hands-on demo, ολόκληρη η εταιρία βεβαιώνεται ότι κάθε καινούρια λειτουργία είναι πλήρως δοκιμασμένη πριν βγει στην αγορά.

If you found the article useful, help us spread the word! (just click, it's free!)
SHARE THE ❤️


This article has: ... comments. View them and add yours! Open Comments