Τα Νέα Facebook Shops του 2020. Τι Είναι & Σε Ποιους Απευθύνεται;

SHARE THE ❤️

SHARE THE ❤️

Profile picture for user Sotiris Oikonomopoulos
Last Update: Thu, 05/21/2020 - 20:02 • Reading Time
Tags:

To Facebook ανακοίνωσε την δημιουργία της πλατφόρμας Facebook Shops!
Η βασική ιδέα πίσω από την νέα πλατφόρμα, όπως την περιέγραψε ο Mark Zuckerberg, είναι να δοθεί η δυνατότητα σε κάθε μικρή επιχείρηση να δημιουργήσει ένα online shop, ώστε να προωθήσει και να πουλήσει τα προϊόντα της μέσα από το Facebook και το Instagram!

Δίνεται η ευκαιρία σε όλους να αποκτήσουν online παρουσία αφού η δημιουργία e-shop γίνεται πλέον εύκολα ενώ η νέα υπηρεσία, όπως ανακοινώθηκε, θα διατίθεται δωρεάν*!

Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες θα μπορούν να επισκέπτονται τα Facebook Shops, να βλέπουν στοιχεία που αφορούν την επιχείρηση και να αγοράζουν απευθείας μέσα από τις εφαρμογές!

Η επικοινωνία με τους πελάτες θα γίνεται μέσα από τις δημοφιλείς υπηρεσίες επικοινωνίας Messenger, WhatsApp ή Instagram Direct. Θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα για customization, ως ένα βαθμό, αφού οι επιχειρήσεις θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα δικά του χρώματα και εικόνες για να προωθήσουν τα προϊόντα τους.

facebook introduces shop

Σε ποιους απευθύνεται

Το Facebook Shops αποτελεί  μία λύση που μπορεί να βοηθήσει μικρές επιχειρήσεις:

  • Χωρίς e-shop, ώστε να αποκτήσουν online παρουσία/κατάστημα εύκολα και χωρίς κόστος. Αφορά κυρίως αυτούς που θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο e-commerce και για διάφορους λόγους (κυρίως budget) ήταν διστακτικοί μέχρι τώρα.
  • Με e-shop, ώστε να επεκτείνουν την παρουσία τους και να αυξήσουν το reach τους, λειτουργώντας συνδυαστικά με το ηλεκτρονικό τους κατάστημα.

Το Facebook έχει επίσης ξεκινήσει να εργάζεται για να ενσωματώσει τα προγράμματα loyalty των καταστημάτων. Έτσι οι αγοραστές θα μπορούν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα προνόμια που τους προσφέρει το πρόγραμμα επιβράβευσής τους.  Επίσης συνεργάζεται με τα Shopify, BigCommerce, WooCommerce, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube και Feedonomics ώστε να καταφέρει να δημιουργήσει και να προσφέρει μία όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη υπηρεσία.
Μένει να δούμε λοιπόν, πόσες ακόμα δυνατότητες θα προστεθούν στην νέα πλατφόρμα.

facebook introduces shop

Facebook Shop vs E-Shop

Κάποιοι μπορεί να βιαστούν να προαναγγείλουν τον θάνατο των e-shop. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αν αυτή η υπηρεσία χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να βοηθήσει κάποιον να μπει στον κόσμο των διαδικτυακών πωλήσεων.  Δεν υπάρχει πλέον καμία ‘δικαιολογία’ για να μην έχει κάποιος ηλεκτρονικό κατάστημα.

Όμως εκτός από τα θετικά, που αφορούν κυρίως την ευκολία και το χαμηλό κόστος που μπορεί κανείς να δημιουργήσει Facebook Shop, η νέα υπηρεσία περιλαμβάνει και σημεία που χρήζουν προσοχής, ενώ σίγουρα δεν μπορεί να αντικαταστήσει ένα σωστά σχεδιασμένο e-Shop.

  • Η Συλλογή, Επεξεργασία και Ανάλυση δεδομένων γίνεται αποκλειστικά μέσα στο οικοσύστημα του Facebook/Instagram. Έτσι αν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει πχ  Google (ή άλλα) Analytics στο Shop του, δεν θα έχει αυτή την δυνατότητα.
  • Αφορά αποκλειστικά τους χρήστες του Facebook Network (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger). Κάποιος θα πρέπει να έχει λογαριασμό σε αυτά τα κοινωνικά δίκτυα για να μπορεί να βρει και να αγοράσει από ένα Facebook Shop, ενώ δεν θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτό μέσω Google.
  • Υπάρχει περιορισμός στον βαθμό του customization, το template πάνω στο οποίο θα στηθεί το e-shop θα έχει συγκεκριμένες επιλογές παραμετροποίησης (χρώματα και εικόνες  κυρίως, τουλάχιστον στην αρχή)
  • Η δημιουργία του Facebook Shop είναι δωρεάν, το checkout στο Facebook όμως θα χρεώνεται με ένα commission fee (σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει e-shop για να ολοκληρωθεί η αγορά εκεί)
  • Χρησιμοποιούνται συγκεκριμένοι όροι χρήσης που ορίζει η πλατφόρμα για τις πληρωμές, τις επιστροφές, τις αποστολές κτλ.  Αυτό στην πράξη σημαίνει πως δεν μπορεί κάποιος να διαμορφώσει την πολιτική του καταστήματός του όπως την θέλει, θα πρέπει να αποδεχθεί αυτή του Facebook. Μένει επίσης να δούμε αν θα υπάρχει επιλογή για αντικαταβολή, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Ελλάδα.

Η λύση σε όλα τα παραπάνω προβλήματα είναι ένα επαγγελματικά σχεδιασμένο, πλήρως customized & tailored για μια επιχείρηση e-shop, όπου:

  • Η Συλλογή, Επεξεργασία και Ανάλυση δεδομένων γίνεται με όποιον τρόπο έχει επιλεχθεί. Τα data ανήκουν σε εσάς και εσείς είστε αυτός που θα επιλέξει με ποιον τρόπο θέλει να τα χρησιμοποιήσει.
  • Αφορά όλους τους χρήστες του διαδικτύου, είτε έχουν social media accounts είτε όχι. Έτσι κάποιος δεν χρειάζεται να έχει καν λογαριασμό σε κάποιο δίκτυο για να βρει και να αγοράσει τα προϊόντα/υπηρεσίες που επιθυμεί.
  • Οι επιλογές για customization πραγματικά δεν έχουν όριο. Μπορείς να δημιουργήσεις ακριβώς το περιβάλλον που θες, δημιουργώντας ένα πλήρως customized επαγγελματικό design για την επιχείρησή σου.
  • Το checkout φυσικά είναι χωρίς κρατήσεις πλατφόρμας. Μόνο το τραπεζικό σύστημα που θα επιλέξετε για τις πληρωμές κάνει κρατήσεις τις οποίες διαπραγματεύεστε με την τράπεζα σας.
  • Μπορείς να δημιουργήσεις την δική σου πολιτική αγορών, αποστολών και επιστροφών με βάση την φύση της επιχείρησής σου, όπως και να την αλλάξεις αν χρειαστεί.
  • Μπορείς να ενσωματώσεις τα προϊόντα σου σε πολλές πλατφόρμες “Marketplace” όπως Skroutz, Best Price, Amazon αλλά και Facebook Shop.

Με βάση τα παραπάνω, μπορούμε να  συμπεράνουμε ότι το Facebook Shop μπορεί να γίνει ένα καλό εργαλείο που αν χρησιμοποιηθεί συνδυαστικά με το e-Shop μίας επιχείρησης, εφαρμόζοντας ταυτόχρονα μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ, μπορεί να βοηθήσει την επίτευξη των στόχων μιας επιχείρησης.

Είναι σίγουρα ένα καλό πρώτο βήμα για την είσοδο μιας επιχείρησης στο ecommerce, αν όμως κάποιος θελήσει να διαφοροποιηθεί και να ανέβει επίπεδο θα πρέπει να το συνδυάσει με ένα καλά σχεδιασμένο e-shop.

facebook introduces shop

 

Πηγή: Facebook
 

If you found the article useful, help us spread the word! (just click, it's free!)
SHARE THE ❤️


This article has: ... comments. View them and add yours! Open Comments