5 βηματα για να κανεις ενα πλανο Marketing

SHARE THE ❤️

SHARE THE ❤️

Profile picture for user gpaulopoulos
Last Update: Tue, 10/05/2021 - 11:05 • Reading Time
Tags:

Ασχολείστε καθόλου με το πλάνο Marketing της επιχείρησής σας;

Θα έπρεπε!

Το πλάνο Marketing της επιχείρησής σας είναι εκείνο που την οδηγεί για να πετύχει τον στόχο της. Χωρίς αυτό τα πράγματα μπορούν να γίνουν αρκετά περίπλοκα.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να φτιάξετε το πλάνο Marketing που χρειάζεστε, αλλά ακόμα και αυτοί οι τρόποι αλλάζουν από επιχείρηση σε επιχείρηση και από ομάδα σε ομάδα.

Σας παρουσιάζουμε λοιπόν 5 απλούστατους τρόπους που θα σας βοηθήσουν να κάνετε ένα πλάνο Marketing.

1. Αναλύστε την κατάστασή σας.

Προτού ξεκινήσετε με το πλάνο Marketing πρέπει αρχικά να δείτε την τωρινή κατάσταση της επιχείρησής σας. Ποιές είναι οι δυνάμεις, οι αδυναμίες, οι ευκαιρίες και οι απειλές σας; Πρέπει δηλαδή να κάνετε μια SWOT (strengths, weaknesses, opportunities and threats) ανάλυση. Επιπλέον θα βοηθήσει αρκετά να κάνετε και μια ανάλυση των ανταγωνιστών σας. Αναρωτηθείτε αν υπάρχουν προϊόντα ή υπηρεσίες καλύτερα από τα δικά σας. Σε τι χάνουν; Τί μπορείτε να προσφέρετε για να κερδίσετε τον ανταγωνισμό; Αυτά τα ερωτήματα μας οδηγούν στο δεύτερο βήμα.

2. Ορίστε το κοινό σας.

Μόλις λοιπόν έχετε μια καλύτερη κατανόηση της αγοράς και γνωρίζετε και την κατάσταση της επιχείρησής σας θα πρέπει να μάθετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Εάν έχετε ήδη buyer persona* αυτό το βήμα θα σας βοηθήσει στο να δείτε αν είναι αποτελεσματικός. Αν δεν έχετε buyer persona θα πρέπει να φτιάξετε έναν. Για να το κάνετε αυτό ίσως χρειαστεί να κάνετε μια έρευνα αγοράς. Ο buyer persona θα πρέπει να περιέχει δημογραφικές πληροφορίες όπως ηλικία, φύλο και εισόδημα. Επίσης θα πρέπει να περιέχει και ψυχογραφικές πληροφορίες όπως ποιος είναι ο στόχος τους, τι οδηγεί το κοινό σας και τι προβλήματα μπορεί να έχει με το προϊόν ή την υπηρεσία σας τα οποία μπορούν να διορθωθούν. Όταν καταγράψετε αυτές τις πληροφορίες τότε μπορείτε να ορίσετε τους στόχους σας και να προχωρήσετε στο τρίτο βήμα.

3. Βάλτε έξυπνους στόχους.

Αφού γνωρίζετε την κατάσταση της επιχείρησής σας και έχετε ορίσει και το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, μπορείτε να ξεκινήσετε να βάζετε έξυπνους στόχους. Οι στόχοι σας πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί και να έχουν χρονικό όριο. Αυτό σημαίνει ότι οι στόχοι σας πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και να μπορούν να γίνουν σε ένα χρονικό πλαίσιο που έχετε θέσει εσείς. Για παράδειγμα ένας στόχος σας μπορεί να είναι η αύξηση των followers σας στο Instagram κατά 15% μέσα στους επόμενους 3 μήνες. Ανάλογα με τους συνολικούς στόχους Marketing, αυτός πρέπει να είναι εφικτός και σχετικός. Επιπλέον αυτός ο στόχος να είναι συγκεκριμένος, μετρήσιμος και εφικτός. Πριν σκεφτείτε ποια τακτική θα χρησιμοποιήσετε για να πετύχετε αυτούς τους στόχους πρέπει να κάνετε πρώτα καταγραφή των στόχων. Μετά μπορείτε να αρχίσετε να σκέφτεστε ποια τακτική θα χρησιμοποιήσετε για την επίτευξή τους, κάτι που θα δούμε στο τέταρτο βήμα.

4. Αναλύστε την τακτική σας.

Σε αυτό το σημείο λοιπόν είστε στη θέση που έχετε καταγράψει τους στόχους σας, το κοινό σας και την κατάσταση της επιχείρησής σας. Τώρα θα πρέπει να σκεφτείτε την τακτική ή τις τακτικές που θα χρησιμοποιήσετε για να πετύχετε τους στόχους σας. Επιπλέον θα πρέπει να σκεφτείτε σε ποια κανάλια διανομής και σε ποια στοιχεία δράσης πρέπει να εστιάσετε. Παράδειγμα, αν ο στόχος σας είναι να αυξήσετε τους followers της επιχείρησής σας, μπορείτε να κάνετε έναν διαγωνισμό giveaway, να απαντάτε σε κάθε σχόλιο και να ποστάρετε 3 φορές την εβδομάδα. Μόλις μάθετε τους στόχους σας θα βρείτε γρήγορα τακτικές που θα σας βοηθήσουν να τους πετύχετε ευκολότερα. Παρόλα αυτά όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάτε και το budget που έχετε το οποίο θα το αναλύσουμε στο πέμπτο βήμα που ακολουθεί.

5. Ορίστε τον προϋπολογισμό σας.

Πριν ξεκινήσετε να βάζετε σε εφαρμογή όλα αυτά που σκεφτήκατε στα πιο πάνω βήματα θα πρέπει να ορίσετε τον προϋπολογισμό σας. Παραδείγματος χάρη, αν η τακτική σας είναι να κάνετε διαφήμιση στα social media και δεν έχετε ορίσει προϋπολογισμό για την διαφήμιση αυτή, πολύ πιθανό να μην μπορείτε να πετύχετε τον στόχο. Όταν γράφετε τις τακτικές σας, φροντίστε να ορίσετε έναν προϋπολογισμό που θα χρειαστεί για τις τακτικές που θα χρησιμοποιήσετε.

Ελπίζουμε από εδώ και πέρα να δίνετε μεγαλύτερη προσοχή στο πλάνο Marketing και αυτά τα 5 βήματα που σας παρουσιάσαμε να σας φανούν χρήσιμα. Thank me later.

*Buyer Persona: Είναι ένα προφίλ που βασίζεται στην έρευνα και απεικονίζει έναν πελάτη-στόχο. Περιγράφουν ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες σας, πώς είναι οι μέρες τους, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και πώς λαμβάνουν αποφάσεις.*

 

 

 

If you found the article useful, help us spread the word! (just click, it's free!)
SHARE THE ❤️


This article has: ... comments. View them and add yours! Open Comments